Åtgärder för partners i samband med covid-19

Tillsammans är vi starka

Solidaritet och gemenskap är det som håller ihop samhället. Läs mer om hur du tar del av Shopifypartners ekosystem, hanterar de svåra omständigheterna och hjälper dina kunder och användare genom den här tiden.

Uppdateringar och möjligheter för en uppkopplad värld

Shopify Partner Town Hall i juni

Den 24/25 juni (beroende på tidszon) är det dags för månadens Partner Town Hall-möte. Vi kommer att diskutera det aktuella läget för partnerekosystemet med Shopifys operativa chef Harley Finkelstein samt få veta mer om nya funktioner i Shopify med mera! Anmäl dig till Partner Town Hall-mötet.

Anordna och delta i virtuella evenemang

Stanna hemma och delta i en Shopify Partner Meetup på nätet. Föregå med gott exempel och ordna ett eget virtuellt evenemang i din region.

Delta i konversationer på nätet

Diskussioner om hur du kan agera och hjälpa kunder genom den här pandemin finns i vårt diskussionsforum om covid-19, vår [Slack-kanal] #covid-19(https://partners.shopify.com/current/support) och vår Facebook-grupp Shopify Partners.

Samlade partnererbjudanden

Det massiva stödet från våra partners har varit ett ljus i mörkret. Om du vill hjälpa andra med råd eller resurser kan du kontakta oss så sprider vi ditt erbjudande vidare.

Allmän information om covid-19

För den mest aktuella informationen och råden om covid-19 rekommenderar vi att du besöker WHO:s webbplats.

För aktuell statistik och information rekommenderar vi att du besöker webbplatsen Our World in Data.

Resurser för dina kunder och användare

Vanliga frågor

Allmän hjälp och support

Gäller aktivitetskravet för partners fortfarande?

Shopify pausar aktivitetskravet för Shopify partner från och med 26 mars 2020, på grund av nuvarande inverkan från covid-19. Läs mer om den tillfälliga pausen.

När måste jag senast ha uppdaterat min app?

Vi vet att många partners och handlare kämpar med att anpassa sina verksamheter till omständigheterna just nu. Därför har vi beslutat oss för att skjuta upp inaktiveringen av den gamla versionen från 1 april till 1 juli 2020. Läs mer om vad du måste ha gjort före 1 juli.

Kan jag göra om min kunds butik till utvecklingsbutik igen?

Nej, när du överfört äganderätten till en utvecklingsbutik till ett annat konto kan inte överföringen ångras. Du kan istället försöka erbjuda handlaren olika alternativ, t.ex. nedgradera prenumerationsplanen, pausa butiken eller stänga butiken. Läs mer om hur du överför äganderätten till en utvecklingsbutik.

Vad krävs för att få gå med i affiliateprogrammet?

Shopifys affiliateprogram omfattar entreprenörer, undervisare, influencers och innehållsskapare som inspirerar och utbildar sin publik om entreprenörskap med Shopify. Programmet kan endast ta emot ett begränsat antal sökande. Läs mer om kraven för att få gå med.

Vi finns här när du behöver hjälp.